onsdag 25 november 2009

Fler matminnen!

Äta är ett stort nöje i vår familj! Jag brukar försöka fotografera maträtter när vi reser, det är roliga minnen att ha.
Denna stora brownie med glass, grädde och chokladsås beställde vår dotter på sin 7-årsdag som vi firade i Florida. Hon åt och åt och åt....vi fick alla hjälpa henne att äta upp. Mums!!!

Dessa fyllda pannkaksrullar är också från USA...


En av mina favoriter, Baby Back Ribs, här med bananbarbequesås....kladdigt men gott!


Fantasifull uppläggning från Thailand...lägg märke till den roliga pommesfrites-skålen...



En annan av mina favoriter; Chicken cashewnuts i Thailand. Känns lite nyttigare än de andra rätterna....men så gott!



Visst är det härligt att resa och äta gott!



3 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Jo tack...

Jag sitter här och minns och njuter av det goda vi fick hos er igår. Man behöver inte resa många mil för att äta gott.

kram!

Husprojekt Drömhus sa...

ÅÅÅÅh vad gott, det här receptet bara måste man efterlysa, denna maträtten är bland det godaste jag vet.. Härliga bilder!

nettan sa...

Maria.. är du Eriks mamma..??
undrar Tubens mamma..Netan