måndag 18 augusti 2008

Blåbärsdax!


Nu är blåbären äntligen här!

En av mina största favoriter är blåbärsmuffíns. Gärna från Starbucks!

Jag är lite tråkig när vi går på café, för jag tar nästan alltid blåbärsmuffins eller någon annan muffins,då detta är min favoritkaka. Jag provar alla möjliga recept och kakmixer och en av de godaste är mixen från Betty Crocker. Finns bl a på ICA. De smakar precis som dem vår goda vän i Oklahoma brukar bjuda på till frukost!

Igår gjorde jag en väldigt god paj med blåbär. Prova den gärna, den är knäckig och otroligt lätt att göra.

Frasig blåbärspaj
500 g blåbär
125 g smör
1,5 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk potatismjöl
1 msk florsocker

Smörj en form och lägg i blåbären. Blanda potatismjöl och florsocker och blanda detta med bären.
Smält smöret, rör ner socker, mjöl och bakpulver. Bred blandningen över bären. Grädda i ca 30 min på 200 grader. Serveras ljummen med vaniljsås eller vaniljyoghurt. Smaklig spis!

1 kommentar:

IKT i min vardag sa...

Recept på blåbärspaj kan jag inte få för många av. Ditt lät jättesmarrigt. Blåbär är absoluta favoritbäret.

Vilken mysig blogg du har.

Kram Linda