måndag 12 maj 2008

Lilla terrassen

Vilken underbar helg vi fick! Strålande sol, 22 grader varmt och ljumma vindar! Vi invigde vår lilla terrass utanför köket i söndags morse. Frukost ute smakar extra gott! Hembakta bullar ( blåbärsbullar ) och en stor kaffe latte! Kan man få en bättre start på dagen....?! Bullreceptet kommer senare i veckan.

Här skiner solen från det att den går upp, fram till ungefär klockan elva. Sedan får vi förflytta oss till den stora terrassen på andra sidan för att få sol. Varma sommardagar är det perfekt att sitta och äta lunch här i skuggan. Här har jag vita klassiska sommarmöbler och dynorna köpte jag på Hemtex ifjol för 25 kr / st! Fynd!


Här dukar jag gärna med mina stjärntallrikar och matchande servetter från Lexington. I zinktunnorna bakom stolarna växer just nu örter och sallad. Det är en härlig känsla att gå ut och plocka egen sallad till maten.


Terrassen ligger ut mot vår gata, så vi satte upp en spalje av armeringsjärn och stolpar för att få lite mindre insyn. Murgrönan växer som ogräs och vi har nu ett fint grönt staket som skydd mot gatan.



Önskar er alla en riktigt skön vårvecka!

3 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Härligt att fynda! :-)Stjärntallrikarna var också jättefina. kram, S

Anonym sa...

Hittade hit av en slump, vilken mysig och jättefin blogg!!

Blev stormförtjust i dina vackra stjärnor, såg var du köpt den ena men nu undrar jag var du köpt de andra två?? Eller kanske vilket tillverkare det är till dem så jag kan leta efter dem här där jag bor!! Är jättetacksam om du tar dig tid att svara, "vill habegäret" vaknade nämligen!!

Nu ska jag kika vidare här på bloggen på allt vackert. Hit kommer jag fler gånger då jag redan lagt den till mina favoriter:-)
Kram

♥ mamman i huset ♥ sa...

Oj oj så mycket fint... Mysigt! Undrar just när vi får lite värme här uppe...