tisdag 20 maj 2008

Newport-style

En av mina väninnor kom hem från en trip till Frankrike och med sig hade hon en väldigt trevlig möbelkatalog, från " Maisons du monde". Vilka fina möbler! De har möbler och inredningsartiklar för alla stilar. Jag fastnade så klart för Newport-serien.

Detta skåpet hade passat perfekt i mitt arbetsrum. Till alla mina boxar med utklipp och foton, mina tyger och allt annat!
Vilken snygg och praktisk musikmöbel! Kanske något att ta efter........man kan göra mycket av en "Billy-bokhylla".


Vi letade länge efter ett vitt, snyggt och praktiskt soffbord. Tänk om detta hade funnits i Sverige! Då hade jag köpt det direkt. Lagom stort, bra hyllor samt tidningsfack för alla heminredningstidningar och "coffee-table books".
Jag älskar kryss! Finns det något vackrare än ett gammalt vitt fönster med kryss och spröjs? Jag har letat länge efter möbler med kryss och hittade ett soffbord på Mio för ett par år sedan med kryss, och nu är det ett vitrinskåp som står på tur....detta skåpet hade gärna fått följa med mig hem! Vackert att ställa porslin och glas i.


Besök gärna deras hemsida för mer inspiration: www.maisonsdumonde.com.

Inga kommentarer: