måndag 21 april 2008

Fynd.......

...... från container och sopstationen!

En promenad till stranden häromdagen avbröts av att jag och en väninna såg en container utanför ett hus 2 kvarter från mig. Loppistokiga som vi är, klättrade min väninna upp och tittade ner på hela härligheten.
" Vi måste ringa på och fråga om vi får ta det som skall slängas.....", utbrast hon ivrigt. Det lät som om hon sett något fint!
Sagt och gjort, 3 timmar senare var vi färdiga!

Som tur var hade vi en kaffekorg med oss så vi tog en paus bland alla våra fynd!
Korgstolen vi hittade är så skön att sitta i och är tydligen gjord av en dansk designer. Vet inte vilken, men det skall vi försöka ta reda på. Någon som vet????

Min väninna är så duktig på att se vad som är värt att spara och ta hand om!

Men to m jag såg vad det var för stolar vi såg ligga upp och ner när vi rotade vidare! Dessutom fanns det ett klaffbord till! Myran-stolar från 50-talet i originalskick! Inte våran stil och smak, men väldigt uppskattade av de som älskar dansk design. Fort in med dem i bilen och hem till mig. Kanske vi kan få något för detta på auktion???

Vi körde ett par vändor till med allehanda grejor och roligt hade vi!

Detta fina rottingbordet pryder sin plats i min trädgård.



Vi hittade även 2 st rostiga gamla ugnar som nu används till blommor på våra respektive terrasser.
Idag tog vi bilen in till Malmö för att lämna in Myranstolarna och bordet till auktion och det blev en god Thai-lunch för att fira. Efter lunchen var det dags för en ny jakt!

Första anhalten blev ett renoveringsobjekt mitt i stan där det stod gamla vackra spröjsade verandadörrar! Dessa hivades lätt upp på takräcket! Nästa anhalt blev sopstationen där jag fyndade en vacker rosa linneduk, en skärbräda från Gustafsberg samt en underbar Flora från 1930. Med bilen full av böcker, dukar och en soffa från IKEA bar det iväg till Myrorna. Vi var rätt så trötta efter alla intryck och fynd, så det blev en kort runda och en korg att sätta blommor i. Vilken härlig fynddag det blev i vårsolen! Tack S!

1 kommentar:

s.m.i.l.e sa...

Wow! Det var inte dåligt, på en och samma dag! Myranstolarna kunde vara läckra att lämna in för sprutmålning... Hoppas ni får en slant på auktionen för dem. Kram, S