tisdag 8 april 2008

Vardagsrum

Ett av mina stora projekt är att göra om i vardagsrummet och möblera det lite ljusare. Därav min blog igår om ny soffa & fåtöljer. Så här ser det ut idag, blått & vitt med mina favoritkuddar och stjärnpläd från Lexington.

Soffan och fåtöljerna är från Mio och inköptes när barnen var små. De är väldigt fläcktåliga men dammet syns fort! Vi bytte ut vårt körsbärsbord mot ett vitt i fjol för att få det lite ljusare, och av en väninna fick jag Lantulla-bänken i bakgrunden. Den rymmer alla mina tidningar som jag prenumererar på: Allt i Hemmet, Lantliv, Sköna Hem mm. En av mina favorittidningar är Country Living ( den amerikanska ). Det går alldeles utmärkt att prenumerera på den från Sverige.


De ärvda fåtöljerna är slitna och har fått ett löst överdrag av lakan från Polo Ralph Lauren. Funderar på att lämna in dem och få de omgjorda men det kostar en slant.......


Slagbordet mellan fåtöljerna hittade jag i soprummet i fastigheten där jag jobbade tidigare. Det var vitt & fint men någon hade tydligen tröttnat på det. Så det fick hänga med hem till mig istället! Perfekt extrabord när vi har många middagsgäster samt ett bra avlastningsbord till boken & kaffekoppen.

Jag fick tag i "Odjuret" på biblioteket igår så nu skall jag sätta mig tillrätta och läsa en stund! Trevlig tisdag i regnet!

1 kommentar: