söndag 13 april 2008

Loppisfynd!

Då var en av årets bästa loppisar avverkad! 700 utställare på Bella Center under en helg i april. En av mina favoriter bland utställarna är " Tinstagen & Zinkspanden". Gamla och nya prylar i gammal stil till ett mycket bra pris! Här fyndade jag min fina blå trädgårdsstol i fjol. I år fyndade min mamma 2 st gamla förvaringsburkar i svagt grönt glas. Jag höll i två franska cafe au lait skålar, men jag har redan ett antal hemma, så jag hoppade över dem denna gången.
Hos K & Co Antik hittade min mamma svarta bokstäver att hänga på väggen i deras sovstuga på landet. Ett "E" och ett "T", som i Eva & Thomas. Jättefina! K & Co Antik har affär på Fredriksberg i Köpenhamn, så det blir en tur dit en dag i vår. De hade vackra saker från bl a Frankrike & Sverige. Se nedan.
En annan av våra favoriter sedan tidigare är " Marias butik". De säljer bl a nytillverkade tallrikshyllor i gammal modell. Alla möjliga storlekar och färger. Här stod min svägerska länge och funderade på en tallrikshylla till lilla dotterns rum och en söt liten byrå. Men hon fyndade ett bord senare, så tallrikshyllan får vänta till nästa gång.....
Hos Maria handlade vi en saftkanna, ett par gråa fotoramar, en metallskål samt gamla syltglas.


Efter fyra timmars loppis och en hotdog med Cola var vi nöjda och begav oss ut till bilen med våra fynd.....inte lika skrymmande saker denna gången! Jag köpte en vit hylla som jag skall ha ute i min lilla bod och den vita korgen skall min svägerska ha leksaker i.


Lite blommor fick vi också med oss....hör till när man är i Danmark. Vita och rosa rosor samt lavendel och örter.
Tack för trevligt sällskap och på gensyn nästa år!

1 kommentar:

s.m.i.l.e sa...

Tack för jättetrevligt äventyr! Det får vi göra om. kram S