fredag 11 april 2008

Loppis!


Imorgon är det dags för årets loppis! På Bella Center i utkanten av Köpenhamn är det dags för Skandinaviens största loppis. 700 utställare på 15 000 kvm!

För 2 år sedan var jag där med min mamma och hennes man. Vi tog bilen över, en kombi. Inga problem med platsen, tänkte vi.
När vi kom in var det som en jättelik loppislada fylld med allt man kan önska sig som loppisfan.

Vi gick en liten runda tillsammans och sedan delade vi på oss och gick var och en på sitt håll.

Så mycket roliga saker det fanns! Möbler, tallrikar, bestick, ja allt möjligt! Jag var på jakt efter en stor tallrikshylla till allt mitt blå-vita porslin. Fann en turkos och en röd men så dök denna vita upp. Lite för dyr jämfört med de andra, men den var ju vit....jag slapp måla! Bara att sätta upp. Så jag slog till!

När vi möttes efter en stund hade de hittat 2 st gamla franska korgstolar till landet. Inga problem att få in i bilen!
Sedan hittade jag denna fina blå trädgårdsstol som jag bara måste ha! Därefter fyndade mamma en vit & röd, i samma modell.
Det blev lite smågrejor innan det det var dags att åka hem. Vi var nöjda med dagens fynd och begav oss till bilen. Nu gällde det att stuva! Tur att man gått skola hos mannen som är fantastisk på att packa och stuva.
Vi fick fälla hela baksätet så jag satt på trekvart där bak med grejor i knät. Men det gick och roligt hade vi! Tårarna rann när vi stuvade och vi var lättade när vi fick igen bagaget.
Vilken härlig dag!


Så imorgon är det dags igen. Denna gången är det jag, mamma och svägerskan som skall åka över. Hittar vi mycket får två av oss ta tåget hem!
Trevlig helg ( det skall vi ha )!

2 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Hej! Tågresa hem är nog inte alls omöjligt, för lilla Majas vagn lär ta en del plats i bakluckan... Vi hörs ikväll. /s

Karna sa...

Så gøy, dere må ha lykke til, håper dere finner masse fint!